Naponta egy tucat logó jön velünk szembe, bármerre is járunk. Néztél már meg egy logót, és gondolkodtál el a mögötte lévő történeten?
Itt van például néhány híres logó, amelyeket állandóan látunk, mint például a Facebook vagy a Nike logói. Ezek mögött olyan meglepő, érdekes, vicces tények állnak, amelyekre talán sosem gondoltál volna!
Az Amazon nyila azt jelképezi, hogy a vállalat mindent tud A-tól Z-ig
A technológiai óriás logójában található nyilat általában a szóvédjegy alatti „mosoly” jelének tekintik, tévesen. Valójában az A-tól Z-ig mutató nyíl azt mutatja, hogy a piactéren mindenféle termék megtalálható minden kategóriában.
Még egy fun fact: Az Amazon a világ legértékesebb márkáinak listáján a dobogó legfelső fokán áll. Őt az Apple és a Google követi.
Mark Zuckerberg színvak, ezért választotta a kéket a Facebook logójához
Mark Zuckerberg azért választotta a kéket a közösségi hálózat logójául, mert színvak. Számára ez a legmarkánsabb szín a spektrumban, a pirosból és a zöldből pedig nem sokat lát.
A Mozilla Firefox ikonján egy vörös panda látható
A böngésző neve ellenére a logóban nincs róka. A Mozilla Firefox márkajelzésének arculatát mindig is egy vörös panda alkotta, amely egy védett és ritka faj. A legutóbbi változtatás nagy feltűnést keltett hűséges ügyfeleik körében, mivel az emberek azt hitték, hogy a „róka” eltűnt. A vállalat azonban pontosítást adott ki, miszerint a szimbólum továbbra is része a híres logó dizájnjának.
A Bluetooth logója rúnák kombinációja
A népszerű ikon, amelyet mindennap látunk a telefonjainkon, igen érdekes történetet rejt magában. Mindkét szimbólum egy Dániát uraló viking király nevéből származik. A híres logó két rovásírásos vagy északi betűt tartalmaz, a „B” és a „H” betűket, amelyek az uralkodó kezdőbetűi. A szóbeszéd szerint volt egy törött foga is, amely kék színű volt.
A Twitter logójában szereplő madarat egy kosárlabda-legenda után nevezték el
Talán nem is tudtad, hogy a Twitter szimbólumaként használt madár logónak nagyon érdekes neve van. A cég társalapítója, Biz Stone Bostonból származik, és a híres logó a legendás kosárlabdázóról, Larry Birdről kapta a nevét. A sportoló a Boston Celtics csapatában játszott.
A Hyundai „H”-ja két embert mutat be kézfogás közben
Az emberek többnyire azt hiszik, hogy a H a vállalat nevére utal. Valójában a márka értékeit mutatja be, ahol a vásárlói elégedettség az elsődleges. A betű két embert szimbolizál, akik épp kezet ráznak, ami valószínűleg azt jelenti, hogy megállapodás született. Grafikus ide vagy oda, én nem jöttem volna rá erre magamtól. 😀
A négy karika az Audi logójában négy autógyár egyesülését mutatja be
Az Audi négy autógyártó egyesülésével jött létre, és ezt jelképezi a logója is. A négy egymásba kapcsolódó kör jelképezi a vállalat létrejöttét.
Van egy mosolygó arc az LG márkajelzésében
Felfedezheted, hogy a vállalat mosolygó arcot alkotott a logójában az L és a G kezdőbetűkkel. Középen az L egy orr akar lenni, míg a G egy mosolyt hoz létre az arcon.
A Pepsi logója a Föld körüli mágneses mezőt mutatja be
A vállalat 2008 folyamán újratervezte minimalista logóját. A színpaletta és a szimbólum állítólag a bolygó mágneses mezejét és a Feng Shui-t jelképezi.
A BMW ikonján Bajorország hivatalos színei szerepelnek
Általánosan elterjedt nézet, hogy a vállalat logójában egy propeller szerepel, a színek pedig a szelet vagy a levegőt mutatják. Ez valójában nem igaz. A BMW Németország legnagyobb tartományának, Bajorországnak a hivatalos színeit használta. A vállalat ugyanis a városban kezdte meg az autógyártást.
Valóban van egy kitűző a Pinterest logójában
A közösségi médiahálózat a híres „P” betűs szimbólumáról ismert. Bár a részletet könnyű nem észrevenni, valójában egy tűt találsz a logódizájnban, amelyet képek vagy üzenetek falra helyezésére használnak.
A McDonald’s logóját az étterem első épülete inspirálta
Amikor az étterem kezdett híressé válni, az alapítók új építészt fogadtak fel, hogy változtasson az épület kialakításán. Stanley Clark Meston találta ki az Arany íveket, amelyek a népszerű gyorsétterem logójának ihletői lettek.
Salvador Dali tervezte a Chupa Chups logóját
Dali, aki a modern kor széles körben elismert művésze volt, karrierje során csak egyszer vált logótervezővé. A Chupa Chups nyalókamárka márkaszimbólumát tervezte. Csak minimálisan frissítették fel, az ikon nagyrészt megtartotta az eredeti designt.
A Starbucks szirénje kisebb változáson ment keresztül az újratervezés során
Amikor a vállalat 2011-ben elindította a kávémárka logójának újratervezését, volt egy apró részlet, ami a legtöbb embernek elkerülte a figyelmét. Talán nagyon meglepődsz, ha megtudod, hogy a tervezők egy nagyon apró változtatást hajtottak végre a híres szirén arcán, és egy hosszabb bemélyedést adtak hozzá a bal oldalon. Ha jobban megnézed, meg fogod látni!
A FedEx márkaarculatának tervezése több mint 40 díjat kapott
A FedEx logó optikai illúziója az egyik legfelismerhetőbb jellemzője. Az E és az X betűk között egy fehér színű nyíl van. Ez a gyorsaságot, a pontosságot, a kiválóságra való törekvést és a kitartást jelképezi a nehézségekkel szemben.
A Ferrari lova egy első világháborús vadászpilóta repülőgépéről származik
Enzo Ferrari, az autógyár alapítója azután kezdte el használni a táncoló lovat a logójában, hogy találkozott Francesco Barraca pilóta szüleivel. Talán meglepőnek találod, de a szimbólumot Barraca használta a repülőgépén, amikor az első világháborúban repült. A pilóta szülei találkoztak a Ferrarival, és úgy gondolták, hogy a lovat a szerencse jeleként kellene használnia az autóin.
A Nike logótervezőjének 17,5 órába telt, hogy kitalálja a pipa jelet
Carolyn Davidson, a modern idők egyik leghíresebb logójának megtervezéséről ismert grafikushallgató 17,5 óra alatt alkotta meg a „swoosh” jelet. Egyes szakértők szerint ennél valamivel több időbe telt neki, mivel néhány vázlatot kezdetben elutasított. Az alapítóknak azonban csak ennyi időt számolt fel.
Bár eredetileg 35 dollárt kapott érte, a tényleges díjazása a vállalat részvényei voltak. Phil Knight, a Nike társalapítója majdnem 12 évvel később, amikor az üzlet sikereket ért el, részvényeket és egy aranyból készült swoosh-gyűrűt adott neki.
A BBC 1,8 millió dollárt fizetett a jelenlegi logójáért
A műsorszóró hálózat 1997-ben vezette be az egyszerű logódizájnt. Összesen 1,8 millió dollárba került nekik, és a világ legdrágább ikonjai közé tartozik.
A Coca-Cola logója ellenben 0 dollárba került
Több mint 84 milliárd dolláros márkaértékkel az ember azt hinné, hogy az italgyártó cég logója sokba kerül. Az 1886-ban készült eredeti logót az egyik alapító partner és könyvelő tervezte, és a vállalatnak semmibe sem került.
A Domino’s Pizza 3 pontot vezetett be a logójába az éttermek számának jelzésére
A pizzalánc az 1960-as években kezdett népszerűvé válni. Az alapító 1965 folyamán találta ki a 3 pontot a pizzázó étterem logójában, hogy jelképezze a három megnyitott éttermet. Eredetileg úgy döntöttek, hogy minden alkalommal, amikor egy új Domino’s Pizza megkezdi működését, egy pont kerül a márkajelzésbe. Mivel a vállalat gyorsan növekedni kezdett, ez lehetetlenné vált.
Az MGM 1916 óta hat élő oroszlánt változtatott meg a logójában
A filmgyártó cég a logótervezésben szereplő oroszlán kabalájáról ismert. Az évek során hat különböző valódi oroszlánt használtak, mielőtt 2021-ben CGI oroszlánra váltottak.
A WWF Panda logóját a nyomdai költségek csökkentése érdekében választották ki
A pandát ma már bárhol felismerheted. Kezdetben a szervezet azért választotta a szimbólumot, hogy minimális nyomdaköltséggel erős hatást érjen el. A panda fekete-fehér színe miatt a költségek meglehetősen alacsonyak maradtak.
A Stella Artois logóját 1336-ban alkották meg
Bár vita van arról, hogy a sörgyártó cég logója a legrégebbi ma is használt logó-e, az viszont biztos, hogy a Stella Artois több mint 600 évvel ezelőtt alkotta meg a márkajelzést.
Az Adidas hegyet formáló vonalai a kihívást szimbolizálják
A cég a logójában található három csíkról ismert, amelyek minden terméken feltűnnek. A hegyekre hasonlító híres logó változatát azért hozták létre, hogy egy nehéz kihívást vagy „mászást” mutasson be, amelyet le kell küzdeni.
A Puma első szimbóluma egy ‘D’ betűn átugró macska volt
1948-ban a vállalat bevezette a logóját, amelyben egy vadmacska ugrik át egy „D” betűn. Ez a kezdőbetű az alapító, Rudolph Dassler nevéből származik. Ezt a jelet 1968-ig használták.